Publiczne Przedszkole nr 2
Goczałkowice - Zdrój
Przedszkole nr 2
Goczałkowice - Zdrój
Przedszkole nr 2
Goczałkowice - Zdrój

AKTUALNOŚCI

PODSUMOWANIE KONKURSU LOGOPEDYCZNEGO

z okazji Europejskiego Dnia Logopedy

 „Moja pomoc do ćwiczeń logopedycznych”

Prezentacja:

Rozstrzygnięcie konkursu.

Zachęcamy do codziennego czytania dzieciom bajek.

Zachęcamy do codziennego czytania dzieciom bajek.

 

 

 

 

                                                                     STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH

Na podstawie ustawy z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy – Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2023 r. poz. 1606) zmieniające dotychczasową ustawę z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym, której tytuł na mocy tychże zmian otrzymuje brzmienie „o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym  i ochronie małoletnich” (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 1304 z późn. zm.) w naszym przedszkolu wprowadzono Standardy Ochrony Małoletnich, które opracowano w celu zapewnienia bezpieczeństwa dzieciom oraz eliminowania potencjalnych zagrożeń.
Dokument znajduje się  w formacie PDF. Jest  także dostępny dla wszystkich zainteresowanych na tablicy w szatni przedszkola.

Standardy ochrony małoletnich ( plik do pobrania ):

Standardy ochrony dzieci przed krzywdzeniem

Ważne telefony – gdzie szukać pomocy?

Drodzy Rodzice!!
Zachęcamy do zapoznawania się z broszurkami edukacyjnymi znajdującymi się w zakładce : PRZEDSZKOLE – GAZETKA PRZEDSZKOLNA “TWÓJ PRZEDSZKOLAK” oraz umieszczanymi w wersji papierowej w szatni dla dzieci.
Pierwsza strona najnowszej broszurki

Pierwsza strona najnowszej broszurki.

Zapraszamy również do zakładki WYDARZENIA, gdzie na bieżąco opisujemy, co ciekawego wydarzyło się w naszym przedszkolu.
Kampania

Kampania “Blisko telefonu – daleko od dziecka”

Link informacyjny:

DomoweZasadyEkranowe.fdds.pl 

Ciekawe popołudnia w naszym przedszkolu.

W naszym przedszkolu rozbudzanie u dzieci kreatywności i wyobraźni nie kończy się na zajęciach dopołudniowych. Przedszkolaki bardzo aktywnie spędzają popołudnia, które wypełnione są plastyką, muzyką, książką,  twórczą zabawą i eksperymentami. A wszystko po to, aby wspomagać twórcze myślenie i wpływać na wielozmysłowe poznawanie świata.  

Uśmiechnięte buzie dzieci.

Luty 2024

„Rysowanie w kaszy”

Rysowanie w kaszy to nie tylko forma rozrywki, ale także doskonałe ćwiczenie sensoryczne. Koordynuje rękę i oko, wspomaga motorykę małą oraz jest wstępem do nauki pisania. Podczas popołudnia przedszkolaki rysowały misia do wierszyka recytowanego przez nauczycielkę. Tacka oraz kasza w połączeniu z kreatywnością dzieci okazała się twórczym, ciekawym zajęciem. Dodatkową atrakcją był podświetlany pojemnik, a zajęcia odbywały się w ciemności.

Dziewczynka rysuje misia na kaszy mannej do wierszyka Miś

Dziewczynka rysuje misia na kaszy mannej do wierszyka Miś

Prezentacja efektu końcowego rysowania na kaszy.

Prezentacja efektu końcowego rysowania na kaszy.

„Smok Wawelski”

Jednym z tematów kompleksowych miesiąca lutego był krąg tematyczny związany z naszym krajem. Podczas zajęć przedszkolaki poszerzały wiedzę na temat Polski, rozpoznawały i nazywały wybrane regiony naszego kraju, dostrzegały cechy charakterystyczne, poznawały legendy i elementy historii miast położonych wzdłuż rzeki Wisły: Krakowa, Warszawy, Torunia i Gdańska. W czasie wtorkowego popołudnia „Pszczółki” wysłuchały „Legendy o Smoku ze Smoczej Jamy”  Wandy Chotomskiej z książki „Legendy polskie”. Następnie wykonały pracę plastyczną techniką orgiami pt. „Smok wawelski”. Zadanie to doskonaliło nie tylko sprawność manualną, ale również umiejętność zespołowego wykonywania prac plastycznych.

Dzieci wykonują pracę plastyczną pt.

Dzieci wykonują pracę plastyczną pt. “Smok wawelski”

Gotowa praca plastyczna.

Gotowa praca plastyczna.

„Popołudnia z bajką”

W bieżącym roku szkolnym temat przewodni rocznego planu pracy brzmi: „Baśń i bajka nie zna granic”. Na rankach, podczas zajęć wychowawczo – dydaktycznych oraz w każdej nadarzającej się okazji staramy się przybliżać  dzieciom ulubione utwory literatury dziecięcej. Podczas kilku popołudniówek „Pszczółki” słuchały bajek: Jana Brzechwy „Kaczka dziwaczka”, Hansa Christiana Andersena „Brzydkie kaczątko” oraz Braci Grimm „Trzy małe świnki”. Historie bohaterów bardzo podobały się przedszkolakom, a podsumowaniem opowieści było wykonanie prac plastycznych inspirowanych bajkami. 

Praca plastyczna do bajki

Praca plastyczna do bajki “Brzydkie kaczątko”.

Praca plastyczna do bajki

Praca plastyczna do bajki “Trzy małe świnki”.

„Łowimy rybki”

Świetnymi narzędziami do nauki liczenia dla dzieci są maskotki, klocki czy samochody. Z dzieckiem można policzyć, ile ma lalek, ile aut, ile w aucie jest kół czy drzwi. Gry planszowe również są świetnym sposobem na naukę liczenia – dziecko  może liczyć kropki na kostce czy pola, które musi pokonać, by dotrzeć do mety. Bardzo ważne jest uczenie liczenia wszystkiego dookoła. W  celu ukształtowania umiejętności liczenia dzieci muszą samodzielnie liczyć obiekty w różnych sytuacjach. Nasze spotkanie zaczęło się od wysłuchania opowiadania: „ Odarpi, syn Egigwy”. Po wspólnym przeliczaniu różnych przedmiotów,  dzieci usiadły  do stoliczka, by samodzielnie przeliczyć kropeczki i wkleić odpowiednią liczbę rybek.

Praca przy stolikach - przeliczanie.

Praca przy stolikach – przeliczanie.

Gotowe prace dzieci.

Gotowe prace dzieci.

„Królewna Śnieżka i Krasnoludki”

Dzisiaj  wyruszyliśmy wraz z Królewną Śnieżką do domku siedmiu krasnoludków. Dzieci najpierw  wysłuchały treści bajki. Poprzez bajkę przybliżono im wartości uniwersalne – dobro-zło. Następnie zostały zaproszone do wykonania pracy plastycznej. Pracę wykonały w grupach. Dziewczynki tworzyły postać Śnieżki, pobudzając swoją wyobraźnię,ozdabiały jej piękną sukienkę.Chłopcy natomiast tworzyli postacie krasnoludków.Pomysłów było mnóstwo…………czasami nawet kończyły się drobnymi sprzeczkami. Ale efekt końcowy  był imponujący. Dzieci bardzo lubią wszelkie aktywności plastyczne. Wpływają one  niesamowicie na ich rozwój.  Nie tylko pod względem zdolności manualnych, ale również uczą wyrażać swoje myśli w sposób twórczy, rozwijają koordynację wzrokowo-ruchową i zmysł dotyku.

Wycinanie czapek krasnoludków.

Wycinanie czapek krasnoludków.

Praca plastyczna wykonana przez dziewczynki - Królewna Śnieżka

Praca plastyczna wykonana przez dziewczynki – “Królewna Śnieżka”

„Dinozaury”

16 lutego obchodziliśmy w przedszkolu „Dzień Dinozaura”.  Po południu postanowiliśmy kontynuować wspólna zabawę, bawiąc się masą solną.Masa solna to materiał, który daje dziecięcej wyobraźni ogromne pole do popisu. Mieszanka soli, wody i mąki jest miękka, plastyczna i pozwala z łatwością formować się w dłoniach. Nasza praca rozłożona była na dwa etapy. Najpierw, wspólnie dzieci zapoznały się ze sposobem zrobienia masy solnej.  Następnie, podzieliliśmy się na dwie grupy i dzieci zabrały się do pracy. Wspólnie lepiły dinozaura. Taka zabawa uczy  planowania, cierpliwości, trenuje małą motorykę i kształtuje w dziecku kreatywne myślenie. Praca, po wykonaniu musiała wyschnąć, dlatego do jej kontynuacji wróciliśmy po jakimś czasie.

Dzieci wyklejają dinozaura z masy solnej.

Dzieci wyklejają dinozaura z masy solnej.

Gotowa praca plastyczna.

Gotowa praca plastyczna.

„Budujemy dom…”

Każde dziecko ma w domu klocki. Wszyscy wiemy, że nie ma bardziej uniwersalnej zabawki. Jednak czy wszyscy słyszeli o tym, że klocki to coś dużo więcej, niż zwykła zabawa? Budowanie z klocków to doskonały trening dla dziecięcego mózgu, fantastyczna pomoc w nauce i jeden z lepszych sposobów na uwolnienie kreatywności.  Klocki uczą cierpliwości i wytrwałości – dziecko uczy się, że budowa czegoś to proces, w który trzeba włożyć trochę wysiłku, że nic się nie dzieje samo. Ponadto  wspólne budowanie z klocków rozwija także umiejętności komunikacyjne. Bawiąc się razem, dzieci wymieniają się klockami, negocjują, komunikują swoje potrzeby, rozwijają zasób słownictwa. Przełamują nieśmiałość, uczą się bycia w relacji, nawiązują więzi z osobami, które z nimi budują.

Dzieci w zespole budują domy.

Dzieci w zespole budują domy.

Budowanie domów- praca zespołowa.

Budowanie domów- praca zespołowa.

„Zimowa muzyczka”

Muzyka jest językiem uniwersalnym, przyjmującym różne formy i rozumianym przez wszystkich. Aktywne słuchanie muzyki wpływa na cierpliwość, pamięć, uwagę oraz ogólny rozwój psycho-fizyczny dziecka. Taniec pozwala rozwijać całe ciało, koordynację ruchową, świadomość bycia w przestrzeni, świadomość ciała. Podczas swobodnego tańca z chustą, Misie mogły cieszyć się, wspólnie bawić, dowolnie pląsać. A ponieważ dzieci lubią malować, miały również możliwość puszczenia wodzy wyobraźni podczas zajęć popołudniowych. Na podstawie muzyki do bajeczek o zimowej tematyce powstały prace, podczas których przedszkolaki swobodnie opowiadały o tym, co malują, przelewały na papier dynamikę utworów, wymieniały się pomysłami na mieszanie kolorów. Ich prace wzbogaciły wystawę prac plastycznych w szatni.

Malowanie zimowej muzyki.

Malowanie zimowej muzyki.

„Idzie luty, podkuj buty”

Luty zwykle jest mroźnym, srogim miesiącem, przypominającym nam o zimie. Dzieci poznały przysłowie, starały się je wyjaśnić. I chociaż obecna pogoda przypomina przedwiośnie, nie należy jeszcze szykować klapków. A jeśli buty, to trudności z nimi związane. Dzieci rozwijały na zajęciach umiejętność starannego wypełniania konturu kredką, przyjmowania prawidłowej postawy przy stoliku, umiejętność właściwego chwytu kredki i odpowiedniego nacisku na kartkę papieru. Następnie uczyły się przewlekania „sznurówek” przez dziurki dowolnym sposobem. Ćwiczenie małej motoryki wpływa na usprawnienie koordynacji wzrokowo – ruchowej, na rozwój cierpliwości, a w efekcie na  zadowolenie z wyników pracy dziecka.

Kolorowanie i sznurowanie bucików.

Kolorowanie i sznurowanie bucików.

Gotowe prace dzieci.

Gotowe prace dzieci.

„Czerwony kapturek”

Bajki i baśnie uczą nas wielu pożytecznych rzeczy. Są nie tylko bazą do wzbogacania słownictwa dzieci, zachętą do stawiania pytań, ale również pozwalają odróżniać świat fikcyjny od rzeczywistego, rozwijają wyobraźnię, a także zawierają dobre rady i wskazówki, np. jak postępować, by być dobrym lub uniknąć złych skutków niewłaściwego zachowania. „Czerwony Kapturek” Charles’a Perrault jest najbardziej znaną baśnią. Dlatego dzieci chętnie jej słuchają lub oglądają. Potrafią wskazać główne postacie, jak również wyciągnąć wnioski z zachowania Kapturka. Rozumieją, że należy być ostrożnym wobec nieznajomych ludzi. Tym razem przygotowały kukiełki do małego teatrzyku, w który mogły się bawić, rozwijając mowę komunikatywną, czy budując więzi koleżeńskie.

Przygotowanie kukiełek.

Przygotowanie kukiełek.

Zorganizowanie teatrzyku.

Zorganizowanie teatrzyku.

„Jaka to bajka?”

Zajęcia popołudniowe przebiegły pod kątem aktywności plastycznej. Dzieci miały za zadanie częściowo w sposób indywidualny, ale również grupowy przedstawić w sposób graficzny wybraną przez siebie książkę-bajkę. Jednak zanim  dzieci przystąpiły do pracy  musiały zaplanować poszczególne etapy swoich działań. Najpierw wybrały bajkę, którą są w stanie narysować. Następnie zaplanowały, co i gdzie umieszczą na kartce. Ostatnim etapem było przystąpienie do działania.  I tak oto nasze Sowy przygotowały plakaty do bajki o: Małej Syrence, Śnieżce, Królowej Śniegu ,Trzech Świnkach, Kocie w butach, Lampie Alladyna.
Gotowe prace prezentowane były na forum grupy. Tego typu działania uczą  planowania pracy, współdziałania w grupie, oraz rozwijają myślenie twórcze. 

Dzieci rysują plakat o Pinokiu.

Dzieci rysują plakat o Pinokiu.

Dzieci rysują wybraną bajkę na plakacie.

Dzieci rysują wybraną bajkę na plakacie.

„Wrony na śniegu”

„Kraczą głośno wrony, marzną nam ogony”- to słowa zimowej piosenki. Ilustrację do niej wykonała nasza grupa. W pierwszej kolejności na niebieskiej kartce dzieci nakleiły czarne trójkąty, które w odpowiedni sposób zgięły, tworząc ptaki. Następnie „metodą dziesięciu palców” stworzyły dzioby, oczy i zimowy krajobraz. Gotowe prace przyozdobiły naszą gazetkę. Zajęcia doskonaliły motorykę małą, stymulowały zmysł dotyku, oraz rozwijały wyobraźnię.

Prace wykonane przez dzieci.

Prace wykonane przez dzieci.

„Walentynkowe lizaki”

„Na górze jabłka, na dole wiśnie, niech nasza przyjaźń nigdy nie pryśnie!”

W dniu Świętego Walentego grupa sów umiliła sobie czas tworząc piękne walentynkowe lizaki. Wyklejanie serc z bibuły przebiegało bardzo dokładnie i pomysłowo. Każda sowa chciała mieć idealne serduszko dla siebie lub osoby, którą bardzo lubi. A przy okazji poćwiczyliśmy precyzję.

Dzieci wyklejają serca bibułą.

Dzieci wyklejają serca bibułą.

Gotowe lizaki walentynkowe.

Gotowe lizaki walentynkowe.

„W krainie dinozaurów”

Dzień dinozaura to długo oczekiwany dzień dla naszych przedszkolaków. Dlatego od śniadania, aż po podwieczorek był wypełniony wielkimi gadami i zadaniami w tej tematyce. W sali Sów powstała makieta parku jurajskiego z wielkim wulkanem,  do którego przybyło mnóstwo dinozaurów ulepionych z plasteliny przez dzieci. Kiedy wszyscy goście sprzed naszej ery byli już obecni, nastąpiła erupcja wulkanu. Na szczęście wszystkie dinozaury zdążyły uciec przed gorącą lawą.

Park jurajski z wulkanem i dinozaurami

Park jurajski z wulkanem i dinozaurami.

 
Erupcja wulkanu.

Erupcja wulkanu.

Wydarzenia-marzec-2024

Wydarzenia-marzec-2024

Informujemy, że na podstawie  ustawy z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy – Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2023 r., poz. 1606) w Publicznym Przedszkolu nr 2 w Goczałkowicach – Zdroju są przygotowywane przez Zespół do Spraw Ochrony Małoletnich, powołany Zarządzeniem nr PP2.021.6.2024 Dyrektora Publicznego Przedszkola nr 2 w Goczałkowicach – Zdroju    z dnia 1 lutego 2024 r.,  standardy ochrony małoletnich przed krzywdzeniem.
Ogłoszenie-o-zapisach-2024-2025

Ogłoszenie-o-zapisach-2024-2025

Co-należy-zrobić

Co-należy-zrobić

     
Publiczne Przedszkole nr 2 w Goczałkowicach – Zdroju zatrudni  psychologa z przygotowaniem pedagogicznym na 8/20 etatu. Kandydaci winni posiadać kwalifikacje określone w Rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r.  w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.
CV prosimy przesyłać na adres: sekretariat@przedszkole2goczalkowice.pl
Kontakt tel. 322107224

Informacja o ubezpieczeniu dzieci na rok szkolny 2023/2024.

Odpowiadając na prośbę zgłoszoną przez rodziców w trakcie posiedzenia Rady Rodziców poniżej prezentuję  informację  dotyczącą oferty ubezpieczenia:

Szanowni Rodzice
Informujemy, że w roku szkolnym 2023/2024 nasze przedszkole postanowiło udostępnić indywidualną możliwość zawarcia ubezpieczenia NNW dzieci , tzw. NNW szkolnego.
Jako placówka otrzymaliśmy specjalny link do e-ulotki, umożliwiający Państwu zakup indywidualnego ubezpieczenia szkolnego z 10% zniżką.

https://bezpieczny.pl/przedszkole/07610

Oferta_dziecko_przedszkole

Na portalu bezpieczny.pl Rodzic samodzielnie wybiera zakres ubezpieczenia
i składkę, które najbardziej odpowiadają jego oczekiwaniom, preferencjom i potrzebom. Co ważne, w ramach jednej polisy może ubezpieczyć również swoje pozostałe dzieci.
Po wypełnieniu wniosku o zawarcie ubezpieczenia, polisa zostanie wysłana na adres e-mail wskazany przez Rodzica.
W przypadku trudności z zawarciem ubezpieczenia mogą Państwo skorzystać z technologii zdalnego wsparcia. Po przejściu na stronę bezpieczny.pl w e-ulotce wyświetlą się Państwu dane kontaktowe do lokalnego Pośrednika obsługującego naszą szkołę. Mogą Państwo skontaktować się z nim i otrzymać pomoc  w zakupie ubezpieczenia i wypełnieniu wniosku, bez wychodzenia z domu  i na ekranie Państwa komputera.

W sprawie wszelkich pytań czy wątpliwości odnośnie ubezpieczeń na portalu Bezpieczny.pl prosimy o kontakt z : Mariusz Bolik, Tel. 668 840 932, E-mail: mbolik@bezpieczny.pl, www.mariuszbolik.pl

Informacja o wydarzeniach w przedszkolu.

Informacja o wydarzeniach w przedszkolu.

Uchwała Rady Gminy Goczałkowice – zdrój w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego uczniów objętych wychowaniem przedszkolnym do końca roku szkolnego, w którym kończą 6 lat w przedszkolach prowadzonych przez Gminę Goczałkowice – Zdrój – link:
Uchwała Rady Gminy Goczałkowice – Zdrój
Zarządzenie w sprawie zasad i opłat za korzystanie z posiłków w Publicznym Przedszkolu nr 2 w Goczałkowicach – Zdroju od 1 września 2023 r. – link:
Zarządzenie w sprawie zasad i opłat za korzystanie z posiłków w Publicznym Przedszkolu nr 2
Główne założenia rocznego planu pracy.

Główne założenia rocznego planu pracy.

Cele i zadania do realizacji.

Cele i zadania do realizacji.

Nasze nowe przedszkole.

Zdjęcie przedszkola

Zdjęcie przedszkola

Kuchnia.

Kuchnia.

Sala sensoryczna.

Sala sensoryczna.

Gabinet logopedy.

Gabinet logopedy.

Sala przedszkolna.

Sala przedszkolna.

Sala przedszkolna.

Sala przedszkolna.

Łazienka.

Łazienka.

Skip to content