Przed nami kolejny sezon z Goczałkowickim Rowerem. Samoobsługowe wypożyczalnie rowerów są dostępne na centrum przesiadkowym oraz przy koronie zapory.
Do dyspozycji są nie tylko rowery standardowe, ale także rowerki dziecięce i trójkołowce. - Wraca Goczałkowicki Rower, który niezmiennie cieszy się dużym zainteresowaniem mieszkańców oraz turystów. Zachęcam do korzystania z jednośladów i aktywnego spędzania wolnego czasu. W dobie pandemii to jedna z najbezpieczniejszych form aktywności – mówi Gabriela Placha, wójt gminy Goczałkowice-Zdrój.
System prowadzony jest wspólnie z gminą Pszczyna. W gminie Goczałkowice-Zdrój dostępne są dwie stacje: na centrum przesiadkowym przy ul. Parkowej oraz przy koronie zapory. W gminie Pszczyna rowery można wypożyczać na stacjach Rynek w Pszczynie, Osiedle Piastów, Dworzec kolejowy w Pszczynie, Osiedle Stara Wieś, Osiedle Daszyńskiego, Ośrodek Sportów Wodnych w Łące.
Nowością jest funkcja Postój. Pozwala na zaparkowanie roweru bez jego zwrotu, z poziomu aplikacji mobilnej. Aktywuje się wtedy znajdująca się na pojeździe blokada o-lock. Czas postoju wlicza się w czas wypożyczenia. Postój nie jest zwrotem – rower należy zwrócić na jednej ze stacji.
Aby zwrócić rower należy opuścić blokadę o-lock, która znajduje się na tylnym kole. Rower zwróci się automatycznie po zamknięciu blokady. Rower można postawić obok stojaka, ale trzeba zamknąć blokadę o-lock żeby go zwrócić.
Pierwszych 30 minut jazdy jest darmowe. Szczegółowy cennik oraz regulamin są dostępne TUTAJ.
Stacje i pojazdy są na bieżąco dezynfekowane przez operatora systemu.
Jak się zarejestrować?
- Rejestrację można zrealizować poprzez stronę internetową pszczynskirower.pl, aplikację mobilną lub kontakt telefoniczny z Birem Obsługi Klienta (tel. 32 630 62 55).
- Wymagane jest podanie następujących danych osobowych: numeru telefonu komórkowego, imienia i nazwiska, adresu kontaktowego, tj. miasta, ulicy wraz z nr domu i mieszkania, kodu pocztowego, kraju, adresu e-mail, numeru PESEL.
- Po udanej rejestracji Klient otrzymuje wygenerowany automatycznie PIN, który wraz z numerem telefonu służy logowaniu się do Konta Klienta. Dane do logowania wysyłane są SMS-em pod wskazany numer telefonu.
- Na podany w procesie rejestracji adres e-mail zostanie wysłany link. Kliknięcie linku służy zweryfikowaniu poprawności tego adresu i jest jednym z elementów, które muszą zostać spełnione, by Konto Klienta było aktywne.
- Aktywacja Konta Klienta nastąpi po spełnieniu wszystkich poniższych warunków: dokonanie rejestracji Konta, uiszczenie Opłaty inicjalnej (podczas rejestracji lub na późniejszym etapie), w przypadku osób małoletnich dopiero po dostarczeniu zgody rodzica, podanie wszystkich wymaganych danych osobowych, kliknięciu w link, utrzymywaniu na Koncie stanu minimalnego.
- Konta Klientów zawierające niepoprawne dane osobowe z saldem 0 zł wynikającym z nieuiszczenia opłaty inicjalnej, mogą być automatycznie usuwane z bazy SRM.
- Pierwsza konieczna wpłata to 10 zł.